۩۞۩ آتش ب اختیار ۩۞۩ - فوائد تربت شریف امام حسین (ع ) و خواص بعضى از ادویه مفرده

فال

کلیپ موبایل

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

۩۞۩ آتش ب اختیار ۩۞۩
ما سرباز لشکر عشق سید خامنه ایم ...

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت



فوائد تربت شریف حضرت امام حسین (ع ) و خواص بعضى از ادویه مفرده 
در احادیث معتبره بسیار وارد شده است ، كه در خاك قبر امام حسین علیه السلام شفاى هر دردى هست ، آنست دواى بزرگ .
در حدیث دیگر از حضرت صادق علیه السلام منقول است : هر كه را علتى حادث شود، بتربت آنحضرت مداوا كند البته شفا یابد، مگر آنكه علت مرگ باشد.
در حدیث دیگر فرمود كه تربت آنحضرت شفا مى بخشد، از هر دردى و امان میدهد، از هر ترسى .
در حدیث دیگر فرمود كه كام فرزندان خود را بتربت آنحضرت بردارید، كه امان میدهد از بلاها.
در روایت دیگر منقول است كه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام هیچ متاعى بجائى نمیفرستادند، مگر آنكه قدرى از تربت آنحضرت در میانش مى گذاشتند، كه ببركت آن محفوظ بماند.
در حدیث معتبر منقول است كه ابن ابى یعفور از حضرت صادق علیه السلام سؤ ال كرد، كه بعضى از مردم تربت امام حسین علیه السلام مى گیرند، منتفع میشوند و بعضى نفع نمى یابند، فرمود واللّه كه هر كس اعتقاد نفع داشته باشد، نفع مى یابد.
در حدیث دیگر منقول است كه شخصى بآنحضرت عرض كرد كه زنى رشته بمن داده است كه بخدمه كعبه معظمه بدهم ، كه جامه كعبه را بدان بدوزند، حضرت فرمود كه آنرا بده عسل و زعفران بخر، خاك قبر حضرت امام حسین علیه السلام را بگیر و بآب باران نرم كن و در میان عسل و زعفران بریز بشیعیان ما بده كه بیماران خود را بآن دوا كنند.
در روایت دیگر فرمود كه خاك قبر حضرت امام حسین شفاى دردهاست ، هر چند ثلث فرسخى دورتر از قبر بردارند، در روایت دیگر فرمود كه هفتاد ذرع از قبر تربت شفا را میتوان برداشت .
در روایت معتبر دیگر فرمود كه تربت شفا را تایك فرسخ و ثلث فرسخ از اطراف قبر میتوان برداشت ، فرمود كه هیچ چیز مثل آن نیست در شفا بخشیدن مگر دعا و چیزیكه بركت آنرا كم میكند، در جاهاى نامناسب گذاشتن ، كم اعتقادى آن كس است كه مى خورد، اما كسى كه یقین داند كه آن شفاست ، هر وقت كه معالجه كند بآن البته او را بدواى دیگر احتیاج نمیباشد، فاسد میكند، كم میكند نفع تربت را شیاطین و جنیان كافر كه خود را برآن میمالند، بهریك كه مى گذرد آنرا میبویند، شیاطین و كافران جن رشك میبرند، بر فرزندان آدم پس خود را بر آن میمالند كه بوى خوش و نفعش را كم كنند، هر تربتى كه از حایر بیرون میآورند، آنقدر كه نتوان شمرد از شیاطین كه از بیم ملائكه داخل حایر نمیشوند، در بیرون مهیا میباشند كه از حایر بیرون آورند خود را بر آن بمالند، و اگر تربت از این سالم بماند هر بیمارى كه بخورد، در ساعت شفا یابد، پس چون تربت را بردارى ببند و پنهان كن و نام خدا بر آن بسیار بخوان ، و من شنیده ام كه بعضى تربت را برمیدارند و آنرا سبك میشمارند، حتى آنكه در میان توبره چهار پایان یا در میان ظرف طعام میاندازند، از چنین تربتى چون شفا یابند بدرستى كه كسى صاحب یقین نیست باستخفاف بامورى كه موجب صلاح اوست اعمال خود را فاسد میگرداند.
در حدیث دیگر منقول است كه شخصى بآنحضرت عرض كرد، كه مرا درد و مرض بسیار میباشد و هر دوائى كه خوردم نفع نكرد، فرمود كه چرا تربت حضرت امام حسین علیه السلام را نمى خورى كه در آن شفاى هر درد و امان از هر بیم هست ؟ وقتیكه برمیدارى تربت را بگو اَللّهُمَّ اِنّى اَسْاءَلُكَ بِحَقِّ هذِهِ الطّینَةِ وَبِحَقِّ الْمَلَكِ الَّذى اَخَذَها وَبِحَقِّ النَّبِىِّ الَّذى قَبَضَها وَبِحَقِّ الْوَّصِىِّ الَّذى حَلَّ فیها صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَاَهْلِ بَیْتِهِ وَاَجْعَلْ لى فیها شِفاءا مِنْ كُلِّ داءٍ وَاَمانا مِنْ كُلِّ خَوْفٍ پرسید كه شفاى هر درد را دانستم ، چگونه امان است از هر خوفى ؟ فرمود، كه هرگاه از ظالمى یا از بلائى اندیشه داشته باشى از خانه بیرون میا مگر آنكه خاك قبر آنحضرت باتو باشد.
در آنوقت كه خاك را با خود برمیدارى بگو اَللّهُمَّ هذِهِ طینَةُ قَبْرِ الْحُسَیْنِ وَلِیُّكَ وَابْنُ وَلِیِّكَ اتَّخَذُتُها حِرْزا لِما اَخافُ وَمالااَخ افُ.
از ابوحمزه ثمالى منقول است كه حضرت صادق فرمود، كه چون خواهى تربت قبر را بردارى سوره حمد وقل یا ایها الكافرون وقل اعوذ برب الناس وقل اعوذ برب الفلق وقل هو اللّه احد و اناانزلناه فى الیلة القدر ویس وآیة الكرسى بخوان و بگو اَللّهُمَّ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَحَبیبِكَ وَنَبِیِّكَ وَرَسُولِكَ وَاَمینِكَ وَبِحَقِّ اَمیرالمُؤْمِنینَ عَلِىَّ بْنَ اَبیطالِبٍ وَالْحُسَیْنِ وَبِحَقِّ اْلاَئِمَةِ الرّاشِدینَ وَبِحَقِّ هذِهِ التُّرْبَةِ وَبِحَقِّ الْمَلَكِ الْمُوَكّلِ بِها وَ بِحَقِّ الْوَصِّى الَّذى هُوَ فیها وَبِحَقِّ الْجَسَدِ الَّذى تَضَمَنَتْ وَ بِحَقِّ السَّبْطِ الَّذى ضَمِنَتْ وَ بِحَقِّ جَمیع مَلائِكَتِكَ وَاَنْبیائِكَ وَرُسُلِكَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَاجْعَلْ هذَالطّینَ شِفاءً لى وَلِمَنْ یَسْتَشْفى بِهِ مِنْ كُلِّ دآءٍ وَسُقْمِ وَمَرٍض وَاَمانا مِنْ كُلِّ خَوْفٍ اَللّهُمَّ بِحَقِّ مَحَمَّدٍ وَاَهْلِ بَیْتِهِ اجْعَلْهُ عِلْما نافِعا وَرِزْقا واسِعا وَشِفآءً مِنْ كُلِّ داءٍ وَسُقْمٍ وَآفَةٍ وَعاهَةٍ وَجَمیع اْلاَوْجاع كُلِّها اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَى ءٍ قَدیرٌ پس بگو اَللّهُمَّ رَبَّ هذِهِ التُّربَةِ الْمُبارِكَةِ الْمَیْمُونَةِ وَالْمَلَكِ الَّذى هَبَطَ بِها وَالْوَصِّىِ الَّذى هُوَ فیها صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَسَلّمْ وَانْفَعْنى بِها اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَیْىٍ قَدیرٌ.
در روایت دیگر فرمود كه در وقتیكه تربت را بخورى اول ببوس و بر هر دو دیده بگذار و زیاده از یك نخود مخور كه هر كه زیاده بخورد چنانست كه گوشت و خون ما را خورده است ، در وقتیكه از قبر برمیدارى بگو اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِحَقِّ الْمَلَكِ الَّذى قَبَضَها وَاَسْئَلُكَ بِحَقِّ النَّبِىِ الَّذى خَزَنَها وَاَسْئَلُكَ بِحَقِّ الْوَصِىِّ الَّذى حَلَّ فیها اَنْ تُصَّلِىَّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاءَنْ تَجْعَلَهُ شِفاءً مِنْ كُلِّ داءٍ وَاَمانا مِنْ كُلِّ خَوْفٍ وَحِفْظَا مِنْ كُلِّ سُوْءٍ پس تربت را در پارچه ببند سوره اناانزلناه بر آن بخوان .
در حدیث معتبر دیگر فرمود كه هر كه تربت را بقصد شفاءِ نخورد چنانستكه گوشت ما را خورده است ، چون بقصد شفا خورد بگوید بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ اللّهُمَّ رَبَّ هَذِهِ التُّرْبَةِ الْمُبارَكَةِ الطّاهِرَةِ وَرَبَّ النُّورِ الَّذى اُنْزِلَ فیهِ وَرَبَّ الْجَسَّدِ الَّذى سَكَنَ فیهِ وَرَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُوَكِلّینَ بِهِ اِجَعَلْهُ شِفاءً مِنْ داءِ كَذا وَكَذا و آن آزار را ذكر كند پس تربت را بخورد، یكجرعه آب بعد از آن بخورد، و بگوید اَللّهُمَّ اَجْعَلْهُ رِزْقا واسِعا وَعِلْما نافِعا وَشِفآءً مِنْ كُلِّ داءٍ وَسُقْمٍ چون چنین كنى دفع میشود آنچه در خود مى یابى از درد و بیمارى و غم و اندوه .
در روایت دیگر فرمود كه در وقت خوردن ایندعا بخواند، بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ اَللّهُمَّ اجْعَلْهُ رِزْقا واسِعا وَعِلْما نافِعا وَشِفآءً مِنْ كُلِّ داءٍ اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَیْى ء قَدیرٌ اَللّهُمَّ رَبَّ الْتُرْبَةِ الْمُبارَكَةِ وَرَبَّ الْوَصِّىِ الَّذى وارَثَهُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلْ هَذَا الطّینَ شفآءً مِنْ كُلِّ داءٍ وَاَمانا مِنْ كُلِّ خَوْفٍ.
از حضرت امام موسى علیه السلام منقول است كه چون میت را دفن كنند، در رویش مهرى از خاك قبر حضرت امام حسین علیه السلام بگذارند.
در حدیث دیگر فرمود كه مؤ من میباید از پنج چیز خالى نباشد، مسواك و شانه و جانماز و تسبیحى از تربت كه سى و چهار دانه باشد و انگشتر عقیق .
از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه هركه تسبیح خاك آنحضرت را بگرداند، بهر استغفارى هفتاد استغفار براى او نوشته شود، اگر تسبیح را در دست نگاه دارد، چیزى نگوید بعدد هر دانه هفت استغفار براى او نوشته شود.
در حدیث دیگر فرمود كه هر كه خاك قبر حضرت امام حسین علیه السلام را بفروشد و بخرد چنانست كه كه گوشت حضرت امام حسین علیه السلام را فروخته و خریده باشد، بدانكه مشهور میان علماءِ آنست كه كه بقدر نخودى میتوان خورد، چون از بعضى احادیث عدس ظاهر میشود بهتر آنست كه زیاده از عدس نخورد.
اما خواص ادویه :
از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه هر كه تب كند و درشب اول بوزن دو درهم یا سه درهم بزرقطونا بخورد، در آنمرض ایمن گردد از سرسام و ذات الجنب .
در حدیث دیگر فرمود كه فضیلت عناب بر سایر میوه ها مانند فضلیت ما است بر سایر مردم .
از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام منقول است كه عناب تب را زایل میكند.
در روایتى منقول است كه ابن ابى الخضیب گفت كه دیده من سفید شده بود، چیزى نمیدیدم شبى حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام را در خواب دیدم ، فرمود كه عناب را بكوب و در دیده بكش چون بیدار شدم ، عناب را به آهسته سائیدم و در دیده كشیدم دیده ام صحیح و بینا شد.
در حدیث معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم منقول است كه كه مداوا كنید بسنا كه اگر چیزى مرگ را رد میكند، آن سنا است .
از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه چهار چیز است ، كه طبیعتها را باعتدال میآورد، انار سورانى و خرماى نارس پخته و بنفشه و كاسنى .
از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه در سیاه دانه شفاى همه دردها هست بغیر از مرگ .
در بعضى از روایات وارد شده است كه از حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم پرسیدند كه چگونه استعمال كنیم ، فرمود كه بیست و یكدانه اش را در كهنه بكنى و یكشب در آب بخیسانى و چون صبح شود، در بینى راست دو قطره و در بینى چپ یك قطره بچكانى و در روز دویم نیز چنین كنى در روز سیم در بینى راست یكقطره و در بینى چپ دو قطره بچكانى و در هر شب دانه ها را تازه كنى .
در روایت دیگر از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه شخصى بآن حضرت شكایت كرد كه از بسیار آمدن بول آزارمیكشم ، فرمود كه سیاه دانه در آخر شب بخور، و فرمود كه من آنرا میخورم براى تب و دردسر و آزار چشم و درد شكم و جمیع دردها و خدا مرا بآن شفا میدهد.
از حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم منقول است كه بر هر یك از برگ و دانه و درخت اسفند ملكى موكل است ، كه با آنها هست تا آنكه بپوسد و ریشه اش و شاخش غم و سحر را برطرف میكند، و در دانه اش شفاى هفتاد و دو درد هست ، پس مداوا كنید، به اسفند و كندر.
از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه خانه كه اسفند در آن باشد شیطان تا هفتاد خانه از آن خانه دورى میكند، و آن شفاست از هفتاد مرض كه آسانتر آن خوره است .
در روایت دیگر منقول است كه پیغمبرى به خدا شكایت كرد از جبن امت خود، وحى بر او نازل شد كه مركن امت خود را كه اسفند بخورند، كه باعث شجاعت میشود، فرمود كه كندر برگزیده پیغمبرانست و هیچ دردى زودتر از درد آن بآسمان بالا نمیرود و آن دور كننده شیاطین ودفع كننده بلاهاست .
از حضرت امام حسین علیه السلام منقول است كه اگر مردم بدانند كه چه منافع در هلیله زرد است ، هر آینه بوزن آن از طلا بخرند.
از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است كه بخورید انجیر را كه براى دفع قولنج نافع است ، فرمود كه گند دهانرا بر طرف میكند، و استخوان را محكم مى كند و مو در بدن میرو یاند و دردها را میبرد.
از حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم منقول است كه خوردن انجیر ترو خشك بواسیر را قطع میكند، نقرس و غلبه برودت بر باطن را نفع میدهد.
حضرت صادق علیه السلام فرمود كه برگ خرفه عقل را زیاد میكند، و هیچ گیاهى از آن شریفتر و نافع تر نیست .
از حضرت امام رضا علیه السلام فرمود،كه بادروج از ما است و تره تیزك از بنى امیه است ، حضرت صادق علیه السلام فرمود كه كاهو خون را فرو مى نشاند.
از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه خوراك خضر والیاس كرفس و دمبلان است .
از حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم مرویستكه هر كه سداب بخورد، در شب بخوابد، در آن شب ایمن باشد، از دردهاى اندرونى و بیرونى و ذات الجنب .
در حدیث دیگر منقول است كه آنحضرت زنیان و سیاه دانه و آبشم را سفوف مى كردند بعد از لبنیات و طعامى كه بیم ضررى داشت مى خوردند، گاهى با نمك سائیده ممزوج ساخته پیش از طعام مى خوردند، مى فرمودند كه چون بامداد اینرا بخورم ، از خوردن هیچ چیزى پروا نمیكنم و تقویت معده مى كند، بلغم را میبرد، امان میبخشد از لغوه و فرمود كه حق تعالى بركت فرستاده است ، در عسل و در آن شفاى از جمیع دردها است ، بر آن هفتاد پیغمبر بركت فرستاده است .
حضرت صادق علیه السلام فرمود كه سركه شراب بن دندان را محكم مى كند، كرمهاى شكم را مى كشد، و عقل را محكم مى كند، فرمود كه خوردن اشفان زانوها را سست مى كند، و آب پشت را فاسد مى كند، دهن را بدبو مى كند، فرمود كه هر كه زنیان و گردكان با هم بخورد، بواسیر را میسوزانند و بادها را دفع مى كنند، معده را زبر میكنند، گردها را گرم مى كنند، فرمود كه آبشم و نمك با یكدیگر بادها را دفع میكنند، سدها را میگشایند و بلغم را میسوزانند، موجب ادرار بول میشوند و دهن را خوشبو میكنند، و معده را نرم میكنند، و لغوه را دفع مى كنند، قوت جماع را زیاد میكنند.
در چند حدیث وارد شده است كه مالیدن نمك دفع زهر عقرب و گزندگان میكند.



طبقه بندی: آداب و سنتهای اخلاق اسلامی «برگرفته از کتاب حلیة المتقین»، 
برچسب ها: فوائد تربت شریف حضرت امام حسین (ع ) و خواص بعضى از ادویه مفرده،
ارسال توسط سرباز فدایی ولایت
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
نظر سنجی
كدام یك از موضوعات این وبلاگ را بیشتر می پسندید ؟










صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
محبوبیت در گوگل

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic