۩۞۩ آتش ب اختیار ۩۞۩ - قلیلى از تعویذات براى دفع سحر و سموم گزندگان وسایر بلاها

فال

کلیپ موبایل

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

۩۞۩ آتش ب اختیار ۩۞۩
ما سرباز لشکر عشق سید خامنه ایم ...

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت



قلیلى از تعویذات براى دفع سحر و سموم گزندگان وسایر بلاها
در حدیث معتبر منقول است كه حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام فرمود كه براى دفع سحر، این تعویذ را بر پوست آهو بنویسند، با خود نگاه دارند بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ وَماشاءَ اللّهِ بِسْمِ اللّهِ لاحَوْلَ وَلاقُوَّةِ اِلاّ بِاللّهِ قالَ مُوسى ما جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرَاِنَّ اللّهَ سَیُبْطِلُهُ اِنَّ اللّهِ لایُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدینَ فَوَقَعَ الْحَقُ وَبَطَلَ ماكانُوا یَعْمَلُونَ فَغْلِبُوا هُنالِكَ وَانْقَلَبُوا صاغِرینَ.
در روایت دیگر فرمود كه اگر از ساحرى یا ظالمى ترسى ، بعد از نماز شب پیش از شروع در نماز صبح رو به جانب خانه او بكن و هفت مرتبه بگو: بِسْمِ اللّهِ وَ بِاللّهِ سَنَشُدُّ عَضُدُكَ بِاءَخیكَ وَنَجْعَلُ لَكُما سُلطانا فَلایَصِلُونَ اِلَیْكُما بِآیاتنا اَنْتُما وَ مَنْ اتَبَعَكُما الغالِبُونَ.
در روایت دیگر منقول است كه جبرئیل خبر داد حضرت رسول را كه لبیدبن اعصم یهودى سحر براى آنحضرت كرده است ، پس حضرت رسول حضرت امیرالمؤ منین را طلبید و فرمود كه برو در فلان چاه و سحر را بیرون آور، حضرت امیرالمؤ منین بآن موضع رفتند و در آنچاه داخل شدند و از ته آب حقه بدر آوردند، بنزد حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم آوردند در آنچاه زه كمانى بود كه یازده گره به او زده بودند، پس جبرئیل سوره قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق را آورد از آسمان حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم فرمود، كه یا على این دو سوره را بر این گرهها بخوان پس هر آیه كه حضرت میخواندند، یك گره گشوده میشد چون هر دو سوره تمام شد گرهها گشوده شد وسحر بر طرف شد، پس موافق این حدیث واحادیث معتبره دیگر این دو سوره را در دفع سحر تاءثیر عظیم هست .
در حدیث معتبر وارد شده است كه چشم بد را تاءثیر میباشد و فرمودند كه بسا باشد كه چشم بد آدمیرا بقبر وشتر را بدیگ داخل كند پس ‍ كسى كه خوش آید او را چیزى از كسى اللّه اكبر بگوید.
در روایت دیگر نام خدا ببرد.
در روایت دیگر از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه چون ترسد كه چشم او در كسى یا در او تاءثیر كند، سه مرتبه بگوید ماشاءَ اللّهُ لاقُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِّىِ الْعَظیم و فرمود كه هر گاه كسى با هیاءت نیكو خواهد كه از خانه بیرون رود سوره قل اعوذ برب الناس وقل اعوذ برب الفلق بخواند، وبیرون رود تا چشم بد در او اثر نكند.
در روایت دیگر فرمود كه هر كه را اثر چشم باو رسیده باشد دستها را برابر رو بلند كند، و سوره حمد وقل هوالله احد وقل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس بخواند، دست بر پیش سربكشد.
از حضرت رسول منقول است كه هر كه از شیاطین و جادوگران ترسد، آیه سخره را بخواند اِنَّ رَبّكُمُ اللّهُ الَّذى خَلَقَ السَّمواتِ وَاْلاَرضَ فى سِتَّةِ اَیّامِ ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِى اللَّیْلَ النَّهارَ یَطْلُبُهُ حَثیثا وَالشَّمْسُ وَالْقَمَرُ وَالنُّجُومُ مُسَخَّراتٍ بِاَمْرِهِ اَلالَهُ الْخَلْقُ وَاْلاَمْرُ تَبارَكَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمینَ اُدْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعا وَخُفْیَةً اِنَّهُ لایُحِبُ الْمُعْتَدینَ وَلا تُفْسِدُوا فِى اْلاَرْضِ بَعْدَ اِصْلاحِها وَاْعُوهُ خَوُفا وَطَمَعا اِنَّ رَحْمَة اللّهِ قَریبٌ مِنَ الْمُحْسِنینَ.
در روایت دیگر منقول است كه شخصى بحضرت صادق علیه السلام شكایت كرد، از بسیارى خیالات فاسده و وساوس شیطان كه بر او دست یافته فرمود كه دست بر دل بگذار و سه مرتبه بگو بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ اَللّهُمَّ مَنَنْتَ عَلَّىَ بِاْلایمانِ وَاَوْدَعْتَنى الْقُرْآنَ وَرَزَقْتَنى صِیامَ شَهْرِ رَمَضانِ فَاَمْنُنُ عَلَىَّ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ وَالرَّاءْفَةِ وَالْغُفْرانِ وَتَمامَ مااَوْلَیْتَنى مِنَ النِّعَمِ وَاْلاِحسانِ یامَنّانُ یامَنّانُ یادائِمُ یارَحْمنُ سُبْحانَك وَلَیْسَ لِىْ اَحَدٌ سِواكَ سُبْحانَكَ اَعُوذُبِكَ بَعْدَ هذِهِ الْكراماتِ مِنَ الْهَوانِ وَاَسْاءَلُكَ اَنْ تجلِىَ عَنْ قَلْبىَ اْلاَحْزانِ پس صلوات بر محمد و آل محمد بسیار بفرست .
در روایت دیگر منقول كه شخصى بآن حضرت شكایت كرد، كه چون تنها میشوم مرا وجشتى و اندوهى عارض میشود، وچون بمیان مردم میآیم برطرف میشود فرمود كه دست بردل بگذار، بگو بِسْمِ اللّهِ بِسْمِ اللّهِ بِسْمِ اللّهِ پس دست بمال بر دل و بگو اَعُوذُ بِعِزَةِ اللّهِ وَاَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللّهِ وَاَعُوذُ بِجَلالِ اللّهِ وَاَعَوُذُ بِعَظَمَةِ اللّهِ وَاَعُوذُ بِجَمْعِ اللّهِ وَاَعُوذُ بِرَسُولِ اللّهِ وَاَعُوذُ بِاَسْماءِ اللّهِ مِنْ شَرِّ ما اَحْذَرُ وَمِنْ شَرِّما اَخافُ عَلى نَفْسى هفت مرتبه این دعا را میخوانى .
در روایت دیگر وارد شده است كه شخصى بآنحضرت شكایت كرد، از آرزوى بسیار كردن و وسوسه هاى سینه فرمود، كه دست بر سینه بكش و بگو بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهِ ((صلّى اللّه علیه وآله وسلّم )) وَلاحَوْلَ وَلاقُوَّةِ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ اَللّهُمَّ اُمْحْ عَنّى مااَجِدُ پس دست بر شكم بمال و سه مرتبه بخوان این دعا را آن شخص چنین كرد، آن حالت از او بر طرف شد وشیخ احمدبن فهد در كتاب عدة الداعى از براى گشودن كسیكه او را بسته باشند بر زنش ایندعا را نقل كرده است ، كه بنویسد و با خود نگاه دارد بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اِنّا فَتَحْنالَكَ فَتْحا مُبینا لِیَغْفِرَ لَكَ اللّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَما تَاءَخَّرَ وَیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْكَ وَیَهْدِیَكَ صِراطا مُسْتَقیما بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اِذا جاءَ نَصْرُاللّهِ وَالْفَتْحِ وَرَاءَیْتَ النّاسَ یَدْخُلُونَ فى دینِ اللّهِ اَفْواجا فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ اِنَّهُ كانَ تَوَّابا وَمِنْ آیاتِهِ اَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ اَنْفُسِكُمْ اَزْواجا لِتَسْكُنُوا اِلَیْها وَجَعَلَ بَیَنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً اِنَّ فى ذلِكَ لایاتٌ لِقَوْمٍ یَتَفَكَرُونَ اُدْخُلُوا عَلَیْهِمِ الْبابَ وَاِذا دخَلْتُمُوهُ فَاِنَّكُمْ غالِبُونَ فَفَتَحْنا اَبْوابِ السَّماءَ بِماءٍ مُنْهَمِرٍ ثُمَّ فَجَّرْنَا اْلاَرْضَ عُیُونا فَالْتَقَى الْماءَ عَلى اَمْرٍ قَد قُدِرَ رَبِّ اشْرَحْ لى صَدْرى وَیَسِّرْلى اَمْرى وَاحْلُل عُقْدَةً مِنْ لِسانى یَفْقَهُوا قَوْلى وَتَرَكْنا بَعْضَهُمْ یَوْمَئِذٍ یَمُوجُ فى بَعْضٍ وَنُفِخَ فِى الصُّورِ فَجَمَعْناهُمْ جَمْعا كَذلِكَ حَلَلْتُ فُلانِ بْنِ فُلانٍ عَلى فُلانَةِ بِنْتَ فُلانَةِ لَقَدْ جائكُمْ رَسولٌ مِنْ اَنْفُسِكُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ماعَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْكُمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَؤُفٌ رَحیمٌ فَاِنْ تَوَلَّو افَقُلْ حَسْبِىَ اللّهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ.
در حدیث معتبر از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام منقول است كه چون زن یهودیه گوسفند زهرآلود آورد بنزد حضرت رسول خدا صلّى اللّه علیه وآله وسّم گوسفند بریان بسخن آمد بامر الهى و گفت یا رسول اللّه مخور از من كه مرا بزهر آلوده اند، جبرئیل نازل شد و گفت پروردگارت سلامت میرساند، میگوید كه این دعا را بخوان و بخور كه زهر بتو آسیب نمى رساند، پس حضرت امر فرمود اصحاب را كه همگى این دعا را خواندند، از آن گوسفند خورد و ایشان تناول كردند، پس امر فرمود ایشان را كه حجامت بكنند، دعا اینست بِسْمِ اللّهِ الَّذى یُسَمّیهِ بِهِ كُلَّ مَؤْمٍ وَبِهِ عَزَّكُلَّ مُؤْمِنٍ وَبِنُورِهِ الَّذى اَضاعَتْ بِهِ السَّمواتِ وَالاَرْضَ وَبِقُدْرَتِهِ الَّتى خَضَعَ لَها كُلُّ جَبّارٍ عَنیدٍ وَانْتَكَسَ كُلُّ شَیْطان مُرید مِنْ شَرِّ السَّمِ وَالسِّحْرِ وَاللُمَمِ بِسْمِ اللّهِ الْعَلِّىِ الْمَلِكِ الْفَرْدِ الَّذى لااِلهَ اِلاّ هُوَ وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرُآنِ ماهُوَ شَفاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ وَلایَزیدُ الظّالِمینَ اِلاّ خَسارا.
در حدیث دیگر از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام منقول است كسى كه از شر حیوانات درنده برخود و گوسفندان خود ترسد بر دور خود و آنها خطى بكشد، بگوید اَللّهُمَّ رَبَّ دانِیالٍ وَالْجُبِّ وَرَبَّ كُلِّ اَسَدٍ مُسْتَاءْسَدٍاِحْفِظْنى وَاحْفِظْ غَنَمى و فرمود كه اگر كسى از عقرب ترسد این آیات را بخواند سَلامٌ عَلى نُوحٍ فِى الْعالَمینَ اِنّا كَذلِكَ نَجْزِى الْمُحْسِنینَ اِنَّهُ مِنْ عِبادِنا الْمُوْمِنینَ.
در حدیث معتبر منقول است كه حضرت صادق به شخصى فرمود، كه چون شیر را ببینى در روى آن آیة الكرسى بخوان و بگو عَزَمْتُ عَلَیْكَ بِعَزیمَةِ سُلَیْمانِ بْنِ داوُدَ عَلَیْهما السَّلام وَعَزیمَةِ عَلِّىٍ اَمیرالْمُؤْمِنینَ علیه السلام وَاْلاَئِمَةِ مِنْ بَعْدِهِ اِلاّ تَنَحَّیْتَ عَنْ طَریقتنا وَلَمْ تُؤْذِنا فَاِنّا لانُؤْذیكَ راوى گفت كه بشیرى برخوردم و ایندعا را خواندم ، سر بزیر انداخت و دم را در میان پاهاى خود كشید، برگشت .
در حدیث معتبر منقول است كه شخصى بخدمت امام موسى علیه السلام عرض كرد، كه من جانوران درنده را شكار میكنم و شب در خرابه ها و جاهاى هولناك بسر میبرم فرمود، كه چون داخل خرابه شوى پاى راست را پیش گذار وبِسم اللّه بگو و چون بیرون آئى پاى چپ را پیش ‍ گذار و بسم اللّه بگو كه آسیبى بتو نمیرسد.
از حضرت امام رضا منقول است كه چون شیر را ببینى در برابرش سه مرتبه اللّهُ اَكْبَرُ بگو و بگو اَللّهُ اَعزُّ وَاَكْبَرُ وَاَجَلُّ مِنْ كُلِّ شَیْى ءٍ وَاَعُوذُ بِاللّهِ مِمّا اَخافُ وَاَحْذَرُ و چون سگ بر روى تو فریاد كند، و حمله كند این آیه را بخوان یا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَاْلاِنْسِ اِنِ اسْتَطَعْتُمْ اَنْ تَنْفُذُوا مِنْ اَقْطار السَّمواتِ وَاْلاَرْضَ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ اِلاّ بِسُلْطانٍ.
از حضرت امام محمد باقر علیه السلام منقول است كه براى دفع ضرر جانوران زمین ایندعا بخوان بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهِ ((صلّى اللّه علیه وآله وسلّم )) اَعُوذُ بِعِزَّةِ اللّهِ اَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللّهِ عَلى مایَشاءُ مِنْ شَرِّ كُلِّ هامَّةٍ تَدُبُّ بِاللَّیْلِ وَالنَّهارِ اِنَّ رَبّى عَلى صِر اطٍ مُسْتَقیم .
از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه هرگاه از عقرب ترسى نظر كن در شب بستاره سها كه نزدیك ستاره دویم بنات النعش است ، و سه مرتبه بگو اَللّهُمَّ یارَبَّ اَسْلَمْ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَسَلِّمْنا مِنْ شَرِّ كُلِّ ذى شَرِّ راوى گفت تا حال یكشب نخواندم ، عقرب در آن شب مرا گزید.
در حدیث دیگر فرمود كه كسیكه از مار و عقرب ترسد، در اول شب این دعا بخواند بِسْمِ اللّهِ و بِاللّهِ وصَلَّى اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ اَخَذْتُ الْعقارِبَ والْحَیّاتُ كُلَّها بِاِذْنِ اللّهِ تَباركَ وَتَعالى بِاَفْواهِها وَاَذْنابِها وَاَسْماعِها وَاَبْصارِها وَقِواها عَنّى وَعَمَّنْ اَحْبَبت اِلى ضَحْوَةِ النَّهارِ.
در روایت دیگر فرمود كه این دعا بخواند بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللّهِ وَمَنْ یَتَوَكَّلُ عَلَى اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللّهَ بالِغُ اَمْرِهِ اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى كَنَفِكَ وَفى جِوارِكَ وَاجْعَلْنی فى حِفْظِكَ وَاجْعَلْنى فى اَمْنِكَ.
در روایت معتبر از حضرت امام موسى علیه السلام منقول است كه اصحاب حضرت رسول در بعضى از جنگها بآنحضرت شكایت كردند، از بسیارى كبك فرمود، كه در وقت خواب این دعا بخوانید اَیْهَا اْلاَسْوَدُ الْوَثابُ اَلّذی لایُبالی غَلْقا وَلا بابا عَزَمْتُ عَلَیْكَبِاءُمِّ الْكتابِ اءن لاتُودنى وَ اءَصحْابى اِلى اءَنْ یَذْهَبَ اللَّیلُ وَ یَجئ ء الصُّبْحُ بِماجاءَ و از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه برهر كه غضب مستولى شود اگر ایستاده باشد بنشیند تا ساكن شود غضب او و اگر بر خویش خود غضبناك شده باشد، بدن خود را ببدن او برساند تا ساكن شود.
در حدیث دیگر فرمود كه در وقت غضب این دعا بخواند اَللّهُمَّ اذْهِبْ عَنّى غَیْظَ قَلْبى وَاغْفِرْلى ذَنْبى وَاَجِرْنى مِنْ مُضِّلاتِ الْفِتَنِ اَسْئَلُكَ رِضاكَ وَاَعُوذُ بِكَ مِنْ سَخَطِكَ وَاَسْاءَلُكَ جَنَّتَكَ وَاَعُوذُبِكَ مِنْ نارِكَ وَاَسْاءَلُكَ الْخَیْرَ كُلَّهُ وَاَعُوذُ بِكَ مِنَ الشَّرِ كُلِّهِ اَللّهُمَّ ثَبِتّنْى عَلى الْهُدى وَالثَّوابِ وَاجْعَلْنى راضیا مَرْضِیّا غَیْرَ ضالٍّ وَلامُضِّلٍ.
در حدیث معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه چون چیزیرا شیطان از خاطره تو محو كرده باشد، خواهى بیاد آورى دست بر پیشانى بگذار و بگو اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ یامُذَّكِرَ الْخَیْرِ وَفاعِلَهُ وَاْلامْرَبِهِ اَنْ تُصَّلِىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تذكرَنى مااَنْسانیهِ الشَّیْطان .
در احادیث معتبرع وارد شده است كه از براى اداى قرض این دعا بخواند اَللّهُمَّ اَغْنِنى بِحَلالِكَ عَنْ حَرامِكَ وَبِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِواكَ.
وشخصى بخدمت حضرت امام محمد تقى علیه السلام نوشت ، كه قرض بسیار دارم حضرت نوشتند، كه استغفار بسیار بكن و زبانت را تر بدار به خواندن سوره اناانزلناه فى لیلة القدر.
در روایت دیگرفرمود كه براى دفع پریشانى هر روز صد مرتبه اناانزلناه فى لیلة القدر بخوان و از حضرت امام موسى علیه السلام منقول است براى دفع فقر و پریشانى كه بعد از نماز صبح ده مرتبه بگوید سُبْحانَ اللّهِ الْعَظیمِ وَبِحَمْدِهِ اَسْتَغْفِرُاللّهِ وَاَسْئَلُهُ مِنْ فَضْلِهِ.
در حدیث معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم منقول است كه هر كه فقر بسیار بر او زور آورد، بسیار بگوید لاحول ولاقوة الا باللّه بدرستیكه این كلمه گنجى است از گنجهاى بهشت و در آن شفاى هفتاد و دو درد هست كه كمتر از آنها اندوه است .
در حدیث بسیار معتبر وارد است كه هر كه روز صد مرتبه لاحَوْلَ وَلاقُوَةَ اِلاّ بِاللّه بگوید، هفتاد نوع از بلا از او دور گردد كه سهل تر آنها غم و اندوه باشد و در حدیث معتبر منقول است كه هركه هزار مرتبه ماشاءَ اللّه در یكدفعه بگوید در آن سال او راحج نصیب شود و اگر در آن سال نشود زنده بماند تا توفیق حج بیابد.
در احادیث بسیار وارد شده است كه لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ دفع اندوه میكند.
در احادیث معتبره از حضرت على بن الحسین علیه السلام منقول است كه هرگاه من ایندعا را بخوانم پروا ندارم اگر جن وانس جمع شوند، براى ضرر رسانیدن بمن بِسْمِ اللّهِ وَ بِاللّهِ وَمِنَ اللّهِ وَاِلَى اللّهِ وَفى سَبیل اللّهِ اَللّهُمَّ اِلَیْكَ اَسْلَمْتُ نَفْسى وَاِلَیْكَ وَجَّهْتُ وَجْهى وَاِلَیْكَ فَوَّضْتُ اَمْرى وَاحْفَظْنى بِحِفْطِ اْلایمانِ مِنْ بَیْنَ یَدَىَّ وَمِنْ خَلْفى وَعَنْ یَمْین وَعَنْ شِمالى وَمِنْ فَوْقى وَمِنْ تَحْتى وَاْفَعْ عَنّى بِحَوْلِكَ وَقُوَّتِكَ وَلاحَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ.
در روایت دیگر منقول است كه حضرت صادق علیه السلام روزى نزد منصور دوانقى رفتند، و او در نهایت شدت و غضب بود، حضرت در وقت داخل شدن این دعا خواندند، غضب او ساكن شد یاعُدَّتى عِنْدَ شِدَّتى وَیاغَوْثى عِنْدَ كُرْبَتى اُحْرُسْنى بِعَیْنِكَ الَّتى لاتَنامُ وَ اَكْنِفْنی بِرُكْنِكَ الَّذى لایُرامُ.
از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه براى برگشتن غلام گریخته بر كاغذى آیة الكرسى را مدور بنویسید، و در میان آن بنویسند، اَللّهُمَّ السَّماءُ لَكَ وَاْلاَرْضُ لَكَ وَما دُونَهُما لَكَ فَاجْعَلْ مابَیْتَهُما اَضْیَقُ عَلى فُلانٍ ونام غلام را بنویسند، مِنْ جِلْدِ جَمَلٍ حَتّى تَرُدَّهُ عَلَّىَ وَتُظْفِرُنى بِهِ و ایندعا را بخواند و آن كاغذ را در موضعى كه شبها در آنجا میخوابیده دفن كند، و چیز سنگینى بالایش ‍ بگذارد.
در حدیث دیگر فرمود، كه كسى را مالى یا حیوانى گم شود، ایندعا را بخواند اَللّهُمَّ اِنَّكَ اِلهُ مَنْ فى السَّماءِ وَاِلهُ مَنْ فى اْلاَرْضِ وَعَدَلَ فیهِما وَاَنْتَ الْهادِىُ مِنَ الضِّلالَةِ وَتَرُدُ الضّالَّةَ رُدَّ عَلَىّ ضالَّتى فَاِنَّها مِنْ رِزْقِكَ وَعَطیَّتِكَ اَللّهُمَّ لا تَفْتِنْ بِها مُؤْمِنا وَلاتُغْنِ بِها كافِرا اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسوُلِكَ وَعَلى اَهْلِ بَیْتِهِ.
از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است براى گم شده بگوید وَعِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لایَعْلَمُها اِلاّ هُوَ وَیَعْلَمُ مافى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ اِلاّ یَعْلَمُها وَلا حَبَّةٍ فى ظُلُماتِ اْلاَرْضِ وَلارَطبٍ وَلایابِسٍ اِلاّ فى كتابٍ مُبینٍ اَللّهُمَّ اِنَّكَ تَهْدى مِنَ الضَّلالَةِ وَتُنْجىِ مِنَ الْعَمى وَتَرُدُّ الضّالَةَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَغْفِرْلى وَرُدُّ ضالّتى وَصلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَسَلّم .
از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام منقول است كه براى رد گم شده دو ركعت نماز بگذارد در هر ركعت بعد از حمد سوره یس بخواند، بعد از نماز دست بسوى آسمان بردارد، بگوید اَللّهُمَّ رادُ الضّالَةِ وَالْهادى مِنَ الضَّلالَةِ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاحْفَظْ ضالَّتى وَارْدُدْها اِلَىَّ سالِمَةً یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ فَاِنَّها مِنْ فَضْلِكَ وَعَطائِكَ یا عِبادَاللّهِ فى اْلاَرْضِ وَیا سَیّارَة اللّهِ فى اْلاَرْضِ رُدُوا عَلّىَّ ضالَّتى فَاِنَّها مِنْ فَضْلِ اللّهِ وَعَطائِهِ.
در روایتى منقول است كه از حضرت صادق علیه السلام پرسیدند، كه تعویذى با خود میداریم و جنب میشویم چونست ؟ فرمود باكى نیست اما زن چون حایض میشود، باید كه تعویذى كه با خود نگاه دارد، در میان پوست باشد و فرمود كه هر چه از دعا وقرآن و تعویذ كه خواهید براى كوفتها و دردها بخوانید، اما افسونها كه معنیش معلوم نباشد مخوانید، فرمود كه بسیارى از تعویذها و افسونها كفر است .




طبقه بندی: آداب و سنتهای اخلاق اسلامی «برگرفته از کتاب حلیة المتقین»، 
برچسب ها: قلیلى از تعویذات براى دفع سحر و سموم گزندگان وسایر بلاها،
ارسال توسط سرباز فدایی ولایت
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
نظر سنجی
كدام یك از موضوعات این وبلاگ را بیشتر می پسندید ؟










صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
محبوبیت در گوگل

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic