۩۞۩ آتش ب اختیار ۩۞۩ - دستورالعمل های من دراوردی

فال

کلیپ موبایل

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

۩۞۩ آتش ب اختیار ۩۞۩
ما سرباز لشکر عشق سید خامنه ایم ...

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت


بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 14 مهر 1390
آیا این نوشته ها به هذیان یك تبدار شبیه نیست؟!(55)
البته اسلوب نگارش فارسی او از لحاظ روانی و سادگی و عمق معنی!!، عیناً مانند نوشته های عربی وی است و در این آثار جز بعضی حروف و روابط، دیگر كلمه فارسی دیده نمی شود و اسلوب جمله بندی به صورت جمله های زبان عربی ولی مغلوط است به طوری كه اغلب اوقات فهم آن غیر ممكن است. به خصوص كه به رمز و كنایه صحبت می كند. مثلاً در خطاب به ملا محمدعلی ملقب به قدوس می گوید: «یا محمد قبل علی» یا این كه خود را «ذات حروف السبع» می خواند (حروف كلمه علی محمد هفت است) و گاهی هم برابر عددی اسامی را می نویسد. اینك جملاتی چند از كتاب بیان فارسی وی، تا اسلوب فارسی نوشتن او نیز روشن شود:
از بیان فارسی باب اول از واحد ثانی
«شبهه ای نیست كه هر مرآتی كه مقبل شمس می شود، خود مستشرق می شود والا خود بنفسه طالع می شودو غارب می گردد و عز كل است كه به ثمره وجود خود كه فوز بلقأالله و ایمان به آیات اوست برسند والا خود شئی باطل می گردد بنفسه و همین شجره است كه غرس شجره قرآن را در افئده مردم نمود، از برای امروز و امروز كل خود را نسبت به او مفتخر و معزز می داند و می كنند آنچه كه می كنند و این است معنی لاحول و لا قوه الا باالله در تشریع الا اگر این نسبتی كه حقیقت ندارد، از خود سلب نمایند به قدر ذبابه قدرت ندارند. . . ».
از بیان باب السابع من الواحد الثانی
«خداوند طین را بیت خود قرار داده كه كسی كه یوم قیامت عرض بر شجره حقیقت می شود، از اقرار به عرض او و از لقأ او به لقأ او مستبعد نگشته و تسع تسع عشر عشر آنی از یوم قیامت بهتر است از آنچه سنین ما بین القیامتین می گذرد». (56)
بعضی از فروع تعالیم باب
- تمام كتب دینی و اخلاق و ادبی و علمی باید محو و نابود شوند! تنها كتاب «بیان» معتبر می باشد و با وجود آن، نباید به كتب و آیات و تفاسیر و دلیل و برهان های دیگر رجوع نمود و به آنها ایمان آورد!
در كتاب جنات نعیم اشراق خاوری، جلد اول كه اشعار نعیم(57) را نقل كرده آمده است:
«بر تو فرض است جز كتاب بیان
محو كل كتب حدیث و قدیم». (58)
بهائیان با وجود آنكه میرزا حسینعلی در لوحی مندرج در كتاب «مائده آسمانی» و در كتاب «ایقان»(59) و «سوره الملوك» جزماً اعتراف و اذعان می دارد كه قرآن به هیچ وجه و صورتی تحریف درآن راه نیافته و قرآن تمام بوده و اكنون نیز همان است كه بوده است، «بیان» را ناس قرآن و «اقدس» را ناسخ «بیان»(60) می دانند.
زعما و مبلغان بهایی، درپاسخ این سؤال كه چرا «بیان ناسخ قرآن است؟» عموماً پاسخ می دهند: به دلیل تحریف قرآن مجید.
و این در حالی است كه عبدالحمید اشراق خاوری عقیده بهائیت را در خصوص شبهه تحریف قرآن مجید، چنین اذعان می دارد:
«به صراحت در الواح الهیه نازل گردیده كه قرآن مجید تمام و كامل و از دستبرد سارقین و مغرضین محفوظ است». (61)
البته لازم به ذكر است كه به گفته نورالدین چهاردهی كتب اساسی و مهم ازلی ها و بهائی ها جز نشریات جدید در دسترس پیروانشان قرار نمی گیرد. (62)
برخی از تعالیم بابیت:
- واجب است انهدام و نابودی تمام ابنیه و بقاع روی زمین از كعبه و قبور انبیأ و ائمه و تمام مساجد و. . . هر بنایی كه به نام دیانت ساخته می شود.
- واجب است بر سلاطینی كه به دین باب روی می آورند، خانه علی محمد باب در شیراز را كه در آن تولد یافته و زندگی كرده، به گونه ای خاص بنا كنند كه از بیرون نود و پنج درب داشته باشد و از میان نود درب و آنقدر وسعت داشته باشد كه تمام شیراز را دربر گیرد و زمانی كه اهل دنیا به حج بابیگری می روند گنجایش آن را داشته باشد. علاوه بر آن خانه شیراز كه «كعبه» می شود، هیجده بقعه رفیع دیگر بر قبر هیجده حروف حی كه مؤمنین او هستند بنا نمایند. . . .
- حج كعبه شیراز بر تمام مردان پیرو باب واجب است و نیز بر همه مردان و زنان شیراز.
- سال 19 ماه، ماه 19 روز، روزه 19 روز و روز عید فطر اول نوروز است!(63)
- ازدواج با محارم غیر از زن پدر، حلال می باشد.
- معاملات ربوی آزاد و حلال است.
- حجاب زنان ملغی می باشد (و بی حجابی آزاد و حلال).
- دخالت در سیاست ممنوع می باشد. (64)
- حقوق و وظائف شرعیه بر دو قسم است، قسمی مانند نماز و روزه و غیرهما فردی و شخصی است و قسمی مانند شركت در انتخابات محافل روحانیه و امور عمومی امری وظیفه اجتماعی است.
در قسمت اول انجام فرائض شرعیه از ابتدای سن بلوغ كه اول شانزده سالگی است بر دختر و پسر متساویاً فرض و واجب است و در قسمت دوم انجام تكالیف اجتماعی پس از پایان بیست و یك سالگی و ورود به بیست و دو سالگی كه سن بلوغ اجتماعی آن هم بر پسر و دختر متساویاً واجب است. (65)
«عبدالبهأ» در مورد تفاوت حقوقی مردان و زنان در فرقه بهائیت می گوید:
«در شریعت. . . نسأ و رجال در جمیع حقوق متساویند مگر در بیت العدل عمومی زیرا رئیس و اعضای بیت العدل به نص كتاب رجالند. . . . »(66)



55 -البته روانشناسان می توانند با بررسی آثار باب، نوع بیماریهای روانی او را مشخص و در كنار كتب و اسناد تاریخی به نسل های آینده ارائه نمایند.
56 -عبدالحسین نوایی، فتنه باب، صص 155-.150
57 - محمد نعیم بزرگترین شاعر حزب بهائی، كارمند سفارت انگلیس در تهران و پدر عبدالحسین نعیمی- از جاسوسان نفوذی انگلیس در میان جنگلی ها و جاسوس رسمی انگلیس- است.
میس لمبتون از دوستان نزدیك عبدالحسین نعیمی بود كه همكاری صمیمانه ای با هم داشتند.
58 -نورالدین چهاردهی، چگونه بهائیت پدید آمد، ص .174
59 -سیدمحمدباقر نجفی، نویسنده كتاب بهائیان در ص 466 كتاب می نویسد: در مقابله ای كه مؤلف كتاب از نسخه خطی زین المقربین و چاپ اول ایقان با دیگر چاپ های بعدی به عمل آورد حدود 491 مورد اختلاف پیدا شد!
60- حسینعلی میرزا پس از دعوی من یظهره اللهی، جهت مریدانش، كتاب احكام بهائیان را به نام «اقدس» تحریر و ارائه داد و به گفته ابوالفضل گلپایگانی، كتاب اقدس در مقام تطبیق با كتاب «بیان» در اصول و فروع، با یكدیگر چنان مختلف و متفاوتند كه انجیل با تورات و كعبه با سومنات. به نقل از كتاب بهائیان، نوشته سیدمحمدباقر نجفی، ص .445
61- كتاب «محاضرات»، عبدالحمید اشراق خاوری، ص .1093
62- نورالدین چهاردهی، چگونه بهائیت پدید آمد، ص .108
63 -سعید زاهد زاهدانی، بهائیت در ایران، صص 103-.100
64- سعید زاهد زاهدانی، بهائیت در ایران، به نقل از مجموعه الواح میرزا حسینعلی نوری، صص 3 و .4
65- احمد یزدانی، مقام و حقوق زن در دیانت بهائی، ص .152
66- احمد یزدانی، مقام و حقوق زن در دیانت بهائی، ص .95



طبقه بندی: فرقه های ضاله (شیطان پرستی،وهابیت و بهائیت و ...)، 
برچسب ها: دستورالعمل های من دراوردی،
ارسال توسط سرباز فدایی ولایت
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
نظر سنجی
كدام یك از موضوعات این وبلاگ را بیشتر می پسندید ؟










صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
محبوبیت در گوگل

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic