۩۞۩ آتش ب اختیار ۩۞۩ - ادعای الوهیت

فال

کلیپ موبایل

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

۩۞۩ آتش ب اختیار ۩۞۩
ما سرباز لشکر عشق سید خامنه ایم ...

Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت


بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 13 مهر 1390
حمایت دولت روسیه تزاری تا پایان حاكمیت خاندان رومانوف (تزارها) و پیروزی انقلاب كمونیستی در اكتبر 1917 میلادی ادامه یافت. «بهأالله» نیز وابستگی به روسیه را پنهان نمی كرد. به طوری كه در یكی از الواح خود از پیروانش می خواهد تا همواره دولت بهیه روس را دعا كنند.
كینیاز دالگوركی جریان را چنین شرح می دهد:
«(پس از ترور ناصرالدین شاه) میرزا حسینعلی و بعضی دیگر از محارم مرا هم گرفتند، من از آنها حمایت كرده با هزاران زحمت همه كاركنان سفارت حتی خود من شهادت دادیم كه اینها بابی نیستند لذا آنها را از مرگ نجات داده به بغداد روانه شان كردیم. من به میرزا حسینعلی گفتم كه تو میرزا یحیی را در پس پرده بگذار و او را من یظهره الله بخوان. . . و مبلغ زیادی به آنها پول دادم. . . (از آنجا كه) میرزا حسینعلی هم پیرمرد و هم علم و اطلاع نداشت لذا چند نفر آدم باسواد همراه او نمودم. . .
زن و بچه و كس و كار او (حسینعلی) را هم روانه بغداد كردم كه دلبازپسی نداشته باشد و در آنجا تشكیلاتی دادند. كاتب وحی درست كردند، من هم چند نفر منشی و كتب چندی كه از سید مانده بود جرح و تعدیل نموده برای آنها فرستادم كه نسخ زیادی از آنها استنساخ نمایند. بعضی از الواح را از برای آنهایی كه سید را ندیده و گول خورده بودند هر ماه تهیه كرده و می فرستادند.
یك قسمت كار سفارتخانه منحصر به تهیه الواح و انتظام كار بابیها بود. . . و همه ماهه برای او (حسینعلی) و مردمش دو سه هزار تومان پول می فرستادم و در این بین دولت عثمانی آنها را به اسلامبول و از آنجا به «ادرنه» فرستاد و دولت روسیه هم به تقویت آنها پرداخت. خانه و مكان برای آنها تهیه می شد و ما آن لوایح را با یك آب و تابی به ولایات می فرستادیم. . . در این ضمن میرزا حسینعلی با برادر سر ریاست به هم زد و میرزا یحیی زیربار برادر خود نرفت. . . از برادر جدا شده به طرف جزیره قبرس رفت. . . . و خود را «صبح ازل» نامید.
. . . ما درصدد برآمدیم عباس پسر حسینعلی را بگذاریم درس بخواند. . . به واسطه شهرت هایی كه به اسم میرزا یحیی داده بودند لابد شدیم اسم بابی را تبدیل به بهایی كنیم». (36)
از آنجا كه این الواح توسط روس ها نوشته می شد و حسینعلی میرزا هم سواد درست و حسابی نداشت و مطالب مندرج در الواح آشفته و متناقض بود، اعتراضاتی در پی داشت. حسینعلی میرزا در پاسخ كسانی كه به عدم رعایت اصول زبان عربی توسط او ایراد گرفته اند می گوید:
«یا معشرالعلمأ لاتفرقوا كتاب الله بما عندكم من القواعد و العلوم انه لقسطاس الحق بین الخلق قدیوزن ما عند الامم بهذاً لقسطاس الاعظم و انه بنفسه لوانتم تعلمون». (37)
حاصل آنكه: علما نباید نوشته های این كتاب را با قاعده های صرف و نحو بسنجند، بلكه باید قاعده های ادب عرب را با این نوشته های من بسنجند!(38)
در كتاب «قرن بدیع» بهاییان، درباره فرستادن میرزا حسینعلی بهأ به «عكا» چنین آمده است:
«صبح دوم جمادی الاولی 1285 هجری (مطابق با 21 اوت 1868) سفینه حامل مهاجرین كه به یك شركت اتریشی تعلق داشت، به جانب اسكندریه حركت نمود. . . در اسكندریه مهاجرین به سفینه دیگری كه متعلق به همان شركت بود منتقل گردیدند و آن سفینه پس از توقف مختصر به جانب حیفا رهسپار شد. چند ساعت بعد با یك كشتی شراعی (بادبانی) به جانب عكا حركت نمودند و بعد از ظهر یوم 2 جمادی الاولی 1285 به شهر اخیر وارد شدند. . . »(39)
میرزا حسینعلی نوری (بهأالله) پس از 24 سال زندگی در شهر «عكا» در روز دوم ذیقعده 1309 هجری قمری مرد و در همان شهر دفن شد كه هم اكنون قبر او قبله بهائیان است. یكی از مبلغین معروف بهائی به نام محمدعلی قائنی در این مورد می نویسد:
«قبله ما اهل بهأ روضه مباركه در مدینه عكا می باشد كه در وقت نماز خواندن باید رو به آن بایستیم و قلباً متوجه به «جمال قدم» یعنی بهأ باشیم. . . »(40)
ادعای الوهیت
میرزا حسینعلی بهأالله پس از ادعای پیامبری مدعی «الوهیت» می شود و خود را خداوند و خالق جهان می شمارد. ادعای «الوهیت» میرزا حسینعلی نور كجوری (بهأالله) بیشتر به یك شوخی می ماند و عده ای تصور می كنند كه این امر ساخته و پرداخته مخالفان بهائیت بوده است. اما نگاهی از سر تأمل بر نوشته های میرزا حسینعلی نوری (بهأالله) این شائبه را به یقین تبدیل می كند. برای اثبات ادعای الوهیت بهأالله به چند نمونه از نوشته های اونگاه می كنیم. بهأالله هنگامی كه در زندان عكا گرفتار بود، چنین نگاشت:
«اسمع ما یوحی من شطر البلأ علی بقعه المحنه و الابتلأ من سدره القضأ انه لا اله الا انا المسجون الفرید». (41)
(بشنو آنچه را كه وحی می شود از مصدر بلا بر زمین غم و اندوه از سدره قضا بر ما به اینكه نیست خدایی جز من زندانی یكتا».
در قسمتی دیگر از كتاب مبین می گوید:
«كذلك امر ربك اذكان مسجوناً فی اءخرب البلاد». (42)
(اینگونه امر كرد پروردگارت، زمانی كه بود زندانی در خراب ترین شهرها».
و نیز می گوید:
«تفكر فی الدنیا و شأن اهلها ان الذی خلق العالم لنفسه قد حبس فی اءخرب الدیار بما اكتسبت ایدی الظالمین». (43)
(درباره دنیا و حالات مردم آن بیندیش. زیرا آنكه جهان را برای خود خلق كرد، در خراب ترین مكان ها به دست ستمكاران زندانی است).
و در جای دیگری از كتاب مبین آورده است:
«ان الذی خلق العالم لنفسه منعوه اءن ینظر الی اءحد من احبائه»(44)
(آن كسی كه جهان را برای خودش خلق كرد، او را منع می كنند كه حتی به یكی از دوستانش نظر افكند).



36- خاطرات پرنس دالگوركی، كتابفروشی حافظ، سیدابوالقاسم مرعشی.
37- كتاب «اقدس»، ص 28، چاپ مطبعه ناصری، 49 صفحه 19 سطری.
38- سیدمحمد باقر نجفی، بهائیان، ص .456
39-كتاب قرن بدیع، ص .214
40- بررسی باب و بهأ، جلد دوم، ص .12
41- میرزا حسینعلی نور كجوری (بهأالله)، كتاب مبین، چاپ 1308 قمری، ص .286
42- میرزا حسینعلی نوری (بهأالله)، كتاب مبین، ص .342
43- میرزا حسینعلی نوری (بهأالله)، كتاب مبین، ص .56
44- میرزا حسینعلی نوری (بهأالله)، كتاب مبین، ص .233



طبقه بندی: فرقه های ضاله (شیطان پرستی،وهابیت و بهائیت و ...)، 
ارسال توسط سرباز فدایی ولایت
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
نظر سنجی
كدام یك از موضوعات این وبلاگ را بیشتر می پسندید ؟










صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
محبوبیت در گوگل

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic